ATELIER DE SCRIERE PENTRU TEATRU
Ca o continuare a atelierelor dedicate scrierii de orice tip, organizate până acum (First Draft – scenaristică, First Season – scenaristică pentru televizune, Punct… – creative writing), Control N lansează “Got Drama?” – Atelier de scriere pentru teatru.
Cursul se adresează tuturor celor interesați de scrierea dramaturgică, cu sau fără experiență. Timp de 8 săptămâni, participanții vor parcurge etapele construcției unui text dramaturgic, urmând ca la finalul cursului să aibă în portofoliu o piesă de teatru. Textele rezultate vor fi baza unei lecturi publice, realizate de actori profesioniști.
Sub îndrumarea dramaturgului Mihaela Michailov, cursul are o puternică latură practică, participanții primind feedback individual pe textele scrise în cadrul atelierului.
STRUCTURA ATELIERULUI
ȘEDINȚA 1
De ce scriem? Cum ne alegem o temă? Cât de important este să scriem despre o temă care ne interesează extrem de mult? Cum ne apropiem de o temă complexă? Care e perspectiva noastră de abordare? Cum ne definim subiectul piesei de teatru?
ȘEDINȚA 2
Cum structurăm dramaturgic o poveste? Care sunt elementele definitorii ale unei narațiuni teatrale? Cum dezvoltăm povestea în funcție de aceste elemente?
ȘEDINȚA 3
Tehnici și metode observaționale și documentare. Cum observăm detaliile relevante teatral din jurul nostru? Cum le explorăm semnificația dramaturgică? Ce tehnici de documentare folosim în funcție de structura piesei pe care o scriem? De ce este relevantă documentarea în construcția unei piese de teatru?
ȘEDINȚA 4 și 5
Personaj și limbaj dramaturgic. Cum construim un personaj? Dezvoltarea personajului, explorarea contradicțiilor și paradoxurilor lui, explorarea motivațiilor care îl fac să acționeze într-un anumit fel. Dezvoltarea dialogurilor și identificarea particularităților definitorii limbajului fiecărui personaj în parte. De ce personajele vorbesc așa cum vorbesc? Cum reușim să nu uniformizăm felul în care personajele se exprimă? Construcția unui monolog.
ȘEDINȚA 6
Situație dramaturgică. Acțiune. Conflict. Care sunt elementele care definesc o situație și cât de importantă este clarificarea situațiilor în construcția unei scene? Care sunt acțiunile prin care un personaj se definește și se identifică? Cum dezvoltăm un conflict?
ȘEDINȚA 7
Lectura pieselor și feedback individualizat pentru fiecare piesă în parte. Dezvoltarea și rescrierea unor scene.
ȘEDINȚA 8
Lectura finală a textelor în urma feedback-ului primit.
MIHAELA MICHAILOV
Mihaela Michailov este dramaturg, critic de artele spectacolului, artist comunitar, coordonatoarea mai multor ateliere de teatru pentru copii și adolescenți. Printre textele sale se numără Complexul România, Interzis sub 18 ani, Capete înfierbântate, Copii răi, Sub Pământ, Familia Offline, Profuˈ de religie, Amintiri din epoca de școală. A colaborat cu regizorii Radu Apostol, Alexandra Badea, Alexandru Dabija, Alexandru Mihăescu, Ioana Păun, Bobi Pricop, David Schwartz. În 2013 a coordonat alături de regizorul Radu Apostol proiectul Copiii migrației, în cadrul căruia a scris textul Familia Offline, jucat de 9 copii și de doi actori profesioniști. A participat la burse și rezidențe de dramaturgie oferite de Royal Court Theatre, Londra și de Lark Theatre, New York. Piesele sale sunt traduse în bulgară, engleză, franceză, germană, maghiară. Textul Copii răi a fost prezentat în 2014 în cadrul Festivalului de Teatru de la Avignon. Este co-fondatoare a Centrului de Artă Comunitară Vârsta 4 din cadrul Căminului de Vârstnici „Moses Rosen”. Din 2013 este unul dintre coordonatorii Gazetei de Artă Politică. Este lector universitar la UNATC „I.L.Caragiale” București, unde predă în cadrul masteratului de scriere dramatică și masteratului de pedagogie teatrală.
Nu s-a stabilit perioada de desfășurare a următoarei sesiuni.